Rechten en plichten

Als student bij Albeda heb je verschillende rechten en plichten. Deze rechten en plichten staan in een aantal officiële documenten die je hieronder vindt. Je leest hier ook hoe jij of je ouders/vertegenwoordigers kunnen meedenken over ons onderwijs.

Meer informatie

Onderwijsovereenkomst

Als je bent aangenomen voor de opleiding, krijg je een onderwijsovereenkomst. Hierin staan de rechten en plichten van Albeda en van de student. Als deze overeenkomst is ondertekend en al jouw documenten binnen zijn bij het mbo, dan kun je starten met je nieuwe opleiding. De ondertekening van de onderwijsovereenkomst vindt digitaal plaats.

Praktijkovereenkomst

Een deel van je opleiding doe je in de beroepspraktijk. In het mbo heet dit beroeps praktijk vorming (bpv). In de praktijkovereenkomst staan alle afspraken die je maakt met Albeda en het bpv-bedrijf over jouw bpv. Dit document wordt door alle partijen ondertekend. De ondertekening vindt digitaal plaats.

Meepraten over de opleiding, voor studenten

Elke klas kiest een klassenvertegenwoordiger die aansluit bij de studentencommissie. Deze commissie vergadert 4x per jaar. De klassenvertegenwoordiger levert hier input voor verbeteringen van de opleidingen apothekersassistent en doktersassistent.

Je kunt ook meepraten op het niveau van Albeda Zorgcollege (studentenplatform) of op het niveau van Albeda (Studentenraad).

Bij het studentenplatform spreek je met de directie van Albeda Zorgcollege, bij de studentenraad ga je in gesprek  met het College van Bestuur. Voor de studentenraad kun je je verkiesbaar stellen.

Als je interesse hebt voor het studentenplatform of de studentenraad, kun je dit aangeven bij de onderwijsleider van jouw opleiding.

Meer informatie over de studentenraad vind je onder deze link.

 

Meepraten over de opleiding, voor ouders

Ouders of naastbetrokkenen die mee willen praten over de opleiding kunnen contact opnemen met Ronald van der Caaij (onderwijsleider): [email protected]

Op Albeda niveau kunnen ouders meepraten in het supportplatform. Klik op de link voor meer informatie.

.

Gedragscode voor internet en mobiele telefoon

Voor het gebruik van internet-, e-mail- en (mobiele) telefoonfaciliteiten van Albeda kennen we een gedragscode. Klik op de link voor meer informatie. .

Opmerkingen of klachten

Het kan gebeuren dat je dingen opvallen, je met vragen zit of dat je ergens ontevreden over bent. Overal waar mensen werken gaat weleens iets mis. Als je geen gehoor krijgt bij je opleiding, of je vindt het moeilijk om het daar te melden, kun je dit melden.

Klik op de link waar je direct meldingen kunt maken.