Rechten, plichten en medezeggenschap

Als student bij Albeda heb je diverse rechten en plichten. Deze rechten en plichten staan in verschillende documenten. Hierin staan (gedrags)regels waar wij ons allemaal aan moeten houden. Ook vind je hier bijvoorbeeld informatie over hoe jij en/of je ouders/vertegenwoordigers kunnen meepraten over ons onderwijs.

Meer informatie

Inschrijvingsbeslissing

Nadat jij je hebt aangemeld bij de opleiding, krijg je een inschrijvingsbeslissing. Dit is het schriftelijke besluit van Albeda dat je bent ingeschreven. In deze inschrijvingsbeslissing staan een aantal links naar belangrijke documenten. 

Regels over het gebruik van ICT voorzieningen en sociale media

Iedereen binnen Albeda maakt gebruik van Albeda ICT-voorzieningen, chats en social media.

Het is daarom goed om te weten wat de regels binnen Albeda zijn. Als iedereen zich daaraan houdt zorgen wij samen voor een veilige digitale schoolomgeving voor zowel jou als student als ook voor de Albeda medewerkers.

Albeda heeft de 11 belangrijkste regels vastgelegd in de Digitale gedragscode studenten Albeda in beeld. Deze kun je hier vinden. De gehele digitale gedragscode studenten kun je hier lezen.

Medezeggenschap studenten

Albeda heeft een Centrale Studentenraad. Dit is een raad samengesteld uit studenten van verschillende colleges. De studentenraad vertegenwoordigt de belangen van de studenten van Albeda en gaat hierover in gesprek met bijvoorbeeld het College van Bestuur. Voor de studentenraad kun je je verkiesbaar stellen. Als je interesse hebt, kun je dit hier aangeven.

Je kan ook meepraten over alleen jouw opleiding. Als je dit leuk en belangrijk vindt, dan kun je dit aangeven bij jouw studieloopbaanbegeleider

Medezeggenschap studentsupporters

Albeda wil graag in gesprek met de mensen die betrokken zijn bij onze studenten. Wij noemen deze mensen de studentsupporters: ouders, wettelijke vertegenwoordigers, verzorgers, (andere) familieleden, een nauw betrokken buurman of vrouw, vriend of vriendin. Kortom iedereen die onze studenten support in hun ontwikkeling. Albeda is geïnteresseerd in hoe studentsupporters ons onderwijs en onze organisatie ervaren. 

Voor interesse klik hier.

Jouw vraag, probleem of klacht

Het kan gebeuren dat je ergens ontevreden over bent. Overal waar mensen werken gaat weleens iets mis. Het is prettig dat als er vragen, problemen of klachten zijn, dat er eerst geprobeerd wordt om het samen op te lossen. Als dit niet lukt kan je via het Klachtenloket je vraag, probleem of klacht aan ons bekend maken door een mail te sturen aan [email protected] of door hier te klikken.